11월 152007 0 Responses

“미래의 PR 전문가”를 위한 10가지 조언 (커크 홀러헌 교수) (2000) 수정 | 삭제

“미래의 PR 전문가”를 위한 10가지 조언 (커크 홀러헌 교수) (2000)
수정 | 삭제

“미래의 PR 전문가”를 위한 10가지 조언 (커크 홀러헌 교수)  < ?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

미국 콜로라도 주립대학의 커크 홀러헌 교수(정확한 발음이 이런지는 잘 모릅니다. 뵌적이 없으니까요.)는 자신의 학생들을 위해 자상하기로 유명합니다. 매스커뮤니케이션과 테크니컬 커뮤니케이션을 강의하는데 PR에 있어서도 상당한 애정을 가지신 분으로만 알고 있습니다.

 

종종 여러 PR관련지들에 글을 올리시는데, 그분만의 꼼꼼함과 잘정돈된 자료들이 맘에 들더 군요. 그 밑에서 PR을 배우는 학생들이 부러워 지는 것도 이때문이 아닌가 싶습니다.

 

홀러헌 박사가 주장(?)하시는 미래의 PR전문가를 위한 10가지 조언은 마치 자신이 배출하고 있는 한명한명의 학생들에게 하고 있는 애정어리고 뜻깊은 충고 같습니다.

 

10가지 조언을 하나 하나 차근차근 보고나면 우리나라와 미국의 PR인들이 자신의 업무를 바라보는 시각에 있어서 많은 차이가 있다는 사실을 느낄 수 있습니다. 또한 정감이 가도록 비슷한 시각도 물론 있지요.

 

홀러헌 교수가 사랑하는 제자들에게 주는 이러한 직업적 철학과 조언들이 우리나라에서 PR을 공부하는 많은 학생들에게도 전해 졌으면 합니다. 기존의 학교가 다해주지 못한 지식의 전수와 직업철학의 연마를 이러한 외국의 정보에 의지하여야 한다는 게 가슴 아프지만…언제나 환경을 탓할 수는 없는 일입니다.

 

국내의 여러 PR모임들에서도 근래들어 많은 전문적인 노력들이 가시화 되는 것 같아 정말 기쁩니다. 이러한 학습과 공유 그리고 정보의 나눔을 위한 노력들이 계속된다면 언제가는 우리나라도 진정한 PR전문가들이 체계적으로 양산되어 지지 않을까 하는 생각입니다.

 

그날이 올때까지 우리 선배들도 개인적으로 부단한 자기노력과 학습을 게을리 하면 안되겠습니다.

 

제가 개인적으로 알기쉽게 의역하여 정리한 홀러헌 교수의 10가지 조언이 아래에 있습니다. 모든 이야기들이 하나도 흘려 들을 것이 없는 중요한 조건이 아닌가 싶습니다. 그 아래에는 더 자세한 설명을 위한 원문을 첨가합니다.

 

농담입니다만(?), 아래의 조건들을 충족시키는 동시에 철저한 직업관으로 무장한 후배들이 떠오르는 날에는 곧 저 자신도 일할 자리가 없어지지 않을까….무덤(?)을 파는 심정으로 글을 올려 봅니다…으으..

 

후배들의 선전(?)을 기대하며 홍보!

 

**********************************************************

미래의 PR전문가를 위한 10가지 조언

 

1. PR은 주로 저널리스틱한 작업 이다.

2. PR은 힘든 일이다.

3. PR은 항상 다양한 종류의 관계맺기이다.

4. PR결과는 필히 양적으로든 질적으로든 측정되어 져야 한다.

5. PR인이 곧 완전한 해결책들을 제시하는 현자(賢者)는 아니다.

6. PR실무자는 시간을 잘 관리하는 일꾼이다.

7. PR인은 기획력이 뛰어나야 한다. (생각이 잘 정돈되어야 한다.)

8. PR은 창조적인 문제해결(problem-solving)과 연관되어 있다. 이러한 기술은 선천적인 것이 아니라 후천적으로 연마 되어 지는 것이다.

9. PR업계에 첫 발을 들여 놓은 사람은 필히 자신을 위한 스승을 찾아라. 이러한 스승은 그 초보PR인을 위해 필요한 지속적인 학습을 지원하는 첫번째 상사이다.

10. 항상 PR인에게는 전문가로서의 명성이 따라다닌다. “네 뒤의 다리를 불태우지 마라. “(지난 당신의 직장과 업무의 명성이 항상 당신을 따라 다니게 된다.)

 

*************************************************************

 

Ten Tips for Prospective PR Professionals

kirk Hallahan

 

1. PR is principally a journalistic endeavor.

 

Successful professionals possess superb reporting and research, writing and editing, and production skills. To be successful today, you must keep apprised of the latest happenings in the world, and in the field in which you work by becoming a consumer of news.

 

2. PR is hard work.

 

While the job appears glamorous, the visceral excitement can fade. You should be in PR because you like the work — and like to work.

 

3. PR always involves some type of client relationship.

 

You might find yourself in an agency with outside, paying clients. Or, you might report to someone within your organization. Recognize that clients are people; their understanding, interest and appreciation for public relations can vary greatly.

 

4. PR results must be measured, whether in qualitative and quantitative terms.

 

Spell out your objectives — and obtain agreement in advance with clients about how your efforts are to be evaluated. While exposure is the goal of many programs, there are instances where limited or no communication might be the best course of action. Don”t confuse publicity with effective PR.

 

5. PR people don”t have a corner on wisdom, and don”t have all the answers.

 

Managers look to PR professionals for guidance in their area of expertise — communications, public and community opinion, and media relations. Your key responsibility is to know and to articulate affirmatively and persuasively the PR risks and opportunities to the client. However, sometimes other organizational imperatives must take precedence. Ultimately, however, it is the client who must decide!

 

6. PR practitioners must be great taskmasters of time.

 

PR is a labor-intensive activity when compared to advertising, which is capital-intensive. For most organizations, the primary PR expenditures are for the labor hours that go into a project. While your talent is what you have to offer, talent is often measured in terms of time.

 

7. PR people must be organized.

 

Successful PR professionals have honed their organizational skills–especially in setting priorities, planning, managing time, budgeting, and controlling torrents of paper and telephone calls. Prudent business practice requires obtaining written approvals on materials, and maintaining orderly records of authorizations, expenditures and accomplishments.

 

8. Public relations involves creative problem-solving, a skill that is honed and not inherited.

 

Many creative solutions are variations on themes or techniques that have been used before. Thus, it”s valuable to study a wide range of PR programs conducted by others. Tap peers to gain insights about their experiences, to sound out your ideas, to develop cooperative programs, to obtain referrals, or simply to marshal morale support. Join at least one professional organization; subscribe to at least one professional publication.

 

9. As a first-time PR job seeker, your top concern should be finding a mentor–a first supervisor who will support your continuing education.

 

You will learn more in the first six months on the job than you did in college; that”s why graduation is called “commencement.” A first boss can be critical to your success by serving as a role model, and by providing the opportunities, challenges and other support you need to develop professionally. Initial salary concerns should be secondary in choosing between employers. Instead, focus on the opportunities for advancement and your earnings potential four to six year after employment.

 

10. Finally, remember that your professional reputation can precede you.

 

Always act accordingly, and burn no bridges behind you. Former employees, clients, peers and media contacts can–and will– turn up in unexpected ways in the future.

by 우마미 | 2006/12/03 18:37 | 옛글들(2000) | 트랙백 | 덧글(0)

Communications as Ikor에서 더 알아보기

구독을 신청하면 최신 게시물을 이메일로 받아볼 수 있습니다.

댓글 남기기

Communications as Ikor에서 더 알아보기

지금 구독하여 계속 읽고 전체 아카이브에 액세스하세요.

계속 읽기