11월 152007 0 Responses

PR CASES 4 (1999)

PR CASES 4 (1999)
수정 | 삭제

PR CASES 4  < ?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

오늘 저는 제가 회원으로 있는 한국 PR 협회의 정기 PR 교실에 참석했습니다.

이화여대 신 호창 교수님의 마케팅 PR 강의가 있었습니다.

신 호창 교수님은 미국 PRSA에서도 저보다 엄청난 선배 회원 님이시고 APR이십니다. 저보다 훨씬 긴 연구 경력과 높은 학위를 가지시고 한국 PR계의 “신흥 실세’ 중의 한분이시기도 합니다.

1시간 반이 조금 넘는 열강을 들으며 저에게 몇가지 아쉬운 점이 남아서 조금 끄적인 것이 있어, 그 것을 토대로 신 교수님의 오늘 강의에대한 제 나름대로의 시각을 표현하는 시간을 이번 주말에 갖고 싶습니다.

 

감히 보이지도 않는 후배 녀석이 웬 잔소리냐고 하시겠지만, 그냥 저의 작은 견해를 표현 하고 싶습니다. 내일 이러한 이슈를 가지고 인사드리겠습니다.

 

오늘의 주제는 PR 아웃소싱입니다. 호스트님 께서도 일찌기 관심을 가지시고 이 이슈를 다루셨는데, 조금 독특하신 그 시각이 신선해서 좋았습니다. 이번 글에서는 미국의 현 PR 아웃소싱 현황과 내부 사정을 약간 맛 볼수 있습니다. 최근 우리나라 업체들도 아웃소싱에 점차 관심을 가지고 있는데, PR 아웃소싱의 가장 중요한 포인트는 아웃소싱한 에이젼시를 관리하는 인 하우스 PR 인력은 필히 극도로 전략적이고 PR에 대하여 Professional이어야 한다는 겁니다. PR을 모르고 오직 Cost Cutting적 사고 방식에 사로 잡힌 인하우스 인력은 차라리 안하니만 못한 결과를 가져옵니다. PR 아웃소싱 실패의 90%는 해당 에이젼시의 무능력 보다, 인하우스 조정능력의 부실로부터 기인된다는 말을 먼저 드리고 싶습니다. 언제 한번 PR Outsourcing에 대하여도 전체적으로 논해보겠습니다. 내일은 앞에서 약속 드린대로 신 교수님의 Marketing PR 강의 비평을 싣겠습니다.

 

**********************************************************************

The Survey Says…:

Outsourcing Of PR Activities On The Rise

 

The trend toward outsourcing public relations activities to agencies or individual practitioners will continue through the next millenium, according to a national survey of public relations professionals.   Seventy-three percent of all respondents who work within corporate PR departments or agencies said their organizations currently outsource activities. Of these respondents, 42 percent say their companies have increased budget expenditures on outsourced activities compared to two years ago, and 79 percent say their companies plan to maintain or increase current levels of outsourcing over the next two years.

        Bisbee and Co., Inc., which conducted the survey with Leone Marketing Research, an independent marketing research firm based in Orlando, Fla., contacted a random sample of 500 PR practitioners nationwide regarding their outsourcing practices. (The survey had a 20 percent response rate.)   The opportunity to bring resources to the company that are not available internally was the most popular motivation for outsourcing (70 percent), followed by the need to supplement staff during peak work periods (67 percent), the opportunity to utilize the vendors’ expertise (59 percent) and the desire to free up resources for other purposes (33 percent).

         The most frequently outsourced activity among respondents was writing and communications (73 percent), followed by media relations (45 percent), publicity (38 percent), strategy, counseling and planning (37 percent) and event planning (32 percent).Speech writing, research, community relations, crisis communications and graphic arts/publication design were also identified, although not as often. Corporate public relations or agency departments with five or fewer employees were the most frequent consumers of outsourcing services (62 percent). As staff sizes grew, the propensity to outsource decreased, with one exception: departments staffed by 11 to 15 people were slightly less likely than those with more than 15 (7 percent vs. 13 percent) to outsource.

         The decision to outsource comes straight from the top, the survey showed. Public relations vice presidents (41 percent) and department directors and account supervisors (45 percent) were most likely to decide if a public relations activity will be outsourced.

 

Jennifer Bisbee, APR

by 우마미 | 2006/12/02 22:02 | 옛글들(1999) | 트랙백 | 덧글(0)

Communications as Ikor에서 더 알아보기

구독을 신청하면 최신 게시물을 이메일로 받아볼 수 있습니다.

댓글 남기기

Communications as Ikor에서 더 알아보기

지금 구독하여 계속 읽고 전체 아카이브에 액세스하세요.

계속 읽기