11월 152007 0 Responses

홍보이사되기 10訓.. (1999)

홍보이사되기 10訓.. (1999)
수정 | 삭제
홍보이사되기 10訓..  < ?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

언젠가 미국 PR전공자들의 가장 큰 직업상 꿈은 기업의 VP of Communications가 되는것이라는 말씀을 드린적이 있습니다. 나이가 드신 PR전문인들은 SVP (Senior Vice President) of Communications가 되시기도 하지요. 혹은 타이틀 앞에 Executive가 붙기들도 하고,,Communications대신에 PR, Corporate Communications, Public Affairs, Corporate Relations등등의 자기들 나름대로의 직함을 정하기도 합니다.

 

아마 우리나라 기업에서 가장 높은 자리는 “홍보이사”정도가 아닐까 합니다. 수많은 입사동기들 중에서 끝까지 이사로 살아 남는것도 힘들지만, 그중에서도 신입부터 자기가 걸어온 하나의 길로 홍보이사라는 목표를 성취하는것은 아마 하늘의 별따기가 아닐까 합니다. 우리나라 신입부터 이사까지의 승진 소요시간은 아마 엄청난 시간일 겁니다…

 

여하튼 홍보이사라는 직함까지 홍보라는 하나의 길을 걸어오신 분이 계시다면 그분은 참 홍보인이실 겁니다. 자신의 일생을 하나에 바치신분일테니…

 

오늘은 우리PR인의 꿈같은 자리에 대한, 역할에 대한 환경을 개척하는 방법으로 10가지 교훈을 소개합니다. “승진”자체가 이슈가 아니라 우리 PR인들이 어떻게 기업이라는 조직에서 영향력있는 존재가 될수있느냐에 대한 좋은 이야기 같아서 한번 자세히 살펴보았습니다. 버릴것 없이 바람직한 이야기 입니다. 우리에게 앞으로 얼마후의 미래를 준비하기 위한 10계명이라고 생각하기로 합시다.

 

그럼 추운데들 몸조심하시고 따스한 연말들 준비하시기 바랍니다.

각 서점가에는 크리스마스 카드가 진열되어 있더군요… 참고로 저는 학생시절에 카드체인인 Hallmark에서 일한 경험이 있어서 카드rack주변에서 서있는 아르바이트 학생들을 보면 옛날 생각이 났습니다. 카드 많이들 써주세요..서로서로

 

(오늘은 카드) 홍보~!!

**********************************************************************

EARNING PUBLIC RELATIONS A SEAT AT THE BOARDROOM TABLE

 

10 action steps:

 

1. Don’t wait to be asked. 

 

The CEO won’t come to your office for help because he/she doesn’t understand the resources of the pr office, hence doesn’t know how pr can help.  Education, example & action must come proactively from us.

 

2. Know what keeps the CEO up at night. 

 

What vexes the CEO vexes the organization.  Focus your pr activities to support these issues & you’ll align yourself with top management.

 

3. Analyze the big picture, not just the snapshot. 

 

Present the CEO with tomorrow’s issues, not yesterday’s news clips.  Anticipate & prepare for what’s ahead that may affect the organization & how pr can factor into the solution.

 

4. Get involved in the company’s policymaking process, don’t just apologize to your audiences for bad management decisions later.

 

5. Lead the function of “Environment Scanning” to detect early signs of emerging issues/trends that may affect the organization.  Then bring the CEO solutions, not problems.

 

6. Serve as the conscience of the organization to preserve established relationships & forge new public alliances.  PR is the only department with the resources to protect the company’s present position during crisis/conflict.

 

7. Develop & present action-oriented “decisionmaking” information & strategy rather than activity status reports.  CEOs expect it & manage by it.

 

8. Know everything you can about your organization’s operations.  We’re the storytellers for the organization.  If we don’t know it, we can’t communicate it or plan for it.

 

9. Monitor the direct competition & the marketplace.  We can’t develop plans without factoring in the outside world.

 

10. Focus all your pr activities with objectives that clearly support the organization’s business plan & contribute to the bottom line.

           

by 우마미 | 2006/12/03 17:26 | 옛글들(1999) | 트랙백 | 덧글(0)

Communications as Ikor에서 더 알아보기

구독을 신청하면 최신 게시물을 이메일로 받아볼 수 있습니다.

댓글 남기기

Communications as Ikor에서 더 알아보기

지금 구독하여 계속 읽고 전체 아카이브에 액세스하세요.

계속 읽기